Tuesday 4 October 2011

SEMINAR MALAYSIA DAN NUKLEAR

Tanggal 4/10/2011 satu seminar telah dijalankan di Auditorium utama. seminar Malaysia Dan Nuklear adalah  merupakan hari kemuncak kami untuk project based learning. seminar ini dijalankan bertujuan utk menegtengahkan bakat kepimpinan dalam menguruskan sesuatu program disamping menyemai  budaya saintifik dan menambahkan pengetahuan ilmu sains dalam dalam kalangan mahasiswa. Seminar ini juga dapat membuka minda mahasiswa mengenai tenaga nuklear.

seminar ini dijalankan sebanyak dua sesi. sesi yg pertama ialah ceramah dan sesi yg kedua ialah perbentangan kumpulan PjBL

seminar ini dimulai dgn ceramah oleh En Fairuz bin Abd Farid, wakil Pengarah Bahagian Tenaga Nuklear, Agensi Nuklear Malaysia. Ceramah ini menjelaskan secara detail mengenai tenaga nuklear baik dr segi kebaikannya serta keburukan tenaga nuklear. 

Melalui penyampai En Fairuz, ia menambahkan lg pengetahuan saya mengenai nuklear. jika semalam kami berdebat dr hasil dapatan kajian melalui org awam dan maklumat dari laman sesawang, tapi pada hari ini km dijelaskan beserta bukti kajian2 yg telah dilakukan oleh pakar2 nuklear. diakhir ceramah beliau, sy dapati, ramai yg berubah fikiran menyokong penjanaan tenaga nuklear di Malaysia.... tak kenal maka x cinta..

pada sesi kedua, setiap kumpulan membentangkan hasil dapatan kajian mengikut perspektif masing-masing.
di sini saya sertakan hasil video kerja kumpulan sy missworldphysics






Alhamdulillah
terima kasih Ya Allah

tawakkal ilallah!

No comments:

Post a Comment